Archive for March 26th, 2010

Kenangan lama di rantau orang (Part 1)

Zul Kulim bukan boleh dipercayai. Beliau seorang manusia yang tidak beristiqamah dalam perjuangan. Biarlah bloggers lain menghentamnya  dan memang saya sokong 100% Zul Kulim dihentam sedemikian rupa kerana sikap beliau yang buruk itu. Lantaklah kau Zul!!!

http://penarikbeca.blogspot.com/2010/03/reaksi-zul-noordin-bila-polis-nak.html

 Lebih baik saya layan kenangan silam. Seronok juga bila lihat dan renung kembali gambar-gambar lama semasa di Sudan dulu. Banyak juga gambar-gambar kenangan yang saya simpan sepanjang tempoh 5 tahun di rantau orang (1 tahun matrikulasi + 4 tahun kuliyyah). Lain cerita pula semasa saya berada di Universiti Malaya, Kuala Lumpur kerana saya hanya simpan gambar-gambar semasa hari konvokesyen sahaja. Tak ada langsung  gambar-gambar kenangan sama ada bersama rakan-rakan serumah sewa semasa di Bukit Angkasapuri ataupun di mana-mana lokasi di Kuala Lumpur.   Lagipun saya pun tak berminat nak  siarkan semua gambar-gambar di hari konvokesyen itu. Memadailah dengan gambar-gambar semasa berada di Khartoum, Sudan aje.

Masa nih saya baru di tahun pertama. Pak Daeng Sanusi (Mantan MP Rantau Panjang) berkunjung ke Sudan bersama Allahyarham Ustaz Fadhil Noor

Wan Alias (Kamcing saya) mengiringi Ustaz Fadhil Noor ke Dewan Makan

Semasa mukhayyam 5 hari di Riyadh, Arkawit. Zambri Ibrahim (berbaju kemeja hijau lengan panjang) kini dah jadi pensyarah di UIA.

These Bosnians are my best friends. Safar (yellow t-shirt), Ismit, Najad, Mehmed, and Asad Purdic . Where ever you are...I miss you all

 Gambar pelajar-pelajar Bosnia nih saya ambil semasa kami berada di atas Jambatan di Khartoum Bahri yang menyeberangi sungai Nile.

Asad Purdic (bertopi), saya dan Najad di Ma`rad Khartoum Duwali.

Rakan-rakan pelajar Turki semasa majlis berbuka puasa anjuran WAMY di Arkawit, Khartoum.

Abah saya bersama Dr.Hasan Abdullah al-Turabi (bersalaman). Gambar nih diambil semasa saya berada di tahun ketiga.

Mengikut mazhab Maliki, solat hari raya lebih afdhal dilakukan di tempat lapang.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.