Apa hal dengan Amalina nih??? FUUUYOO anak Tok Guru

Tengahari tadi, saya menuju ke Jerteh untuk menemui rakan lama abah saya, Ustaz Latif.  Sayangnya, beliau tiada di rumah kerana menghadiri majlis aqiqah cucunya di Pasir Puteh. Mahu tak mahu saya terpaksa akur dan balik semula ke Kota Bharu. Dalam perjalanan pulang, saya terlihat dua buah billboard di Pasir Puteh yang memaparkan gambar seorang ibu bersama tiga orang anaknya sedang duduk berhadapan dengan al-Quran. Manakala nama Perbadanan Menteri Besar Kelantan sebagai pihak yang bertanggungjawab dengan segala apa dipaparkan itu turut jelas kelihatan. “Nik Amalina? ….anak Tok Guru? Ya memang sah inilah bini Arif Fahmi menantu Tok Guru, CEO PMBK. Eh ye ke?  S aya pun tak kenal mana Amalina nih….lagipun ada orang called abah saya mengatakan bukan gambar Amalina yang terpapar kat billboard tuh .

http://kickdefella.wordpress.com/2009/11/27/surat-daripada-nik-amalina-nik-abdul-aziz/#comments

http://drsitimariah.blogspot.com/2009/11/kesetiaan-dan-pengorbanan-seorang.html

 Setelah diamati dengan teliti apa yang ditulis oleh Amalina ini, rasa loya saya terhadap anak Tok Guru ini semakin memuncak. Lakaran idea yang dicoret dan ditulisnya saling tak tumpah macam penulisan abangnya, Nik Abduh. Sungguh meloyakan!!! Amalina, cuba faham elok-elok dan jangan duk buat tak faham. Kalau seorang guru pondok pergi ke Mekah dengan duit zakat atau sedekah (ditaja oleh mana-mana pihak), semua pihak akan bersyukur dan sentiasa berusaha agar niat guru pondok itu akan diterima oleh Allah.. Malah jika wang tak cukup, akan ada pihak bermurah hati untuk menaja tok guru pondok berkenaan. Namun jika ada dikalangan rakyat Malaysia yang sanggup menaja Tok Guru Menteri Besar ke Mekah, memang sah ada sesuatu yang tidak kena. Tok Guru nih Menteri Besar yang berpitih dan berjawatan dalam kerajaan. Apakah dia (tok guru) masih layak untuk ditaja lebih-lebih lagi jika tajaan itu ditawarkan oleh individu yang dah dapat nikmat balak beberapa kali??? Cukuplah Amalina…jangan terlalu nak usung dan junjung nama Tok Guru ke sana-sini tanpa mengira tempat dan situasi macam kekanda Nik Abduh selalu buat.

8 responses to this post.

  1. Posted by koperal Mat on 29 November 2009 at 2:53 am

    Setuju

    Reply

  2. Posted by zeck on 29 November 2009 at 3:09 am

    salam kekadang jadi serba salah, bila kita memerintah atau diberi kuasa maka kita perlu pembantu2 yg akan membantu kita, kita dapati ada sepupu kita, ada anak kita ada sdra kita yang memang layak dan mampu menduduki jawatan tersebut, nak lantik jadi fitnah, nak lantik org lain tak berapa berani sebab tak kenal lagi. jadi sebab salah dibuatnya, buat solat istikhorah, tak berapa nampak petunjuk. eh,, serba salah.. kalau sykt sendiri tak apa ler.. ni Kerajaan atau syarikat milik kerajaan. so camana nak perintah.. so jadi semuanya serba salah. mujur hambo tak jadi calon…kalau ambo jadi jadi calon PKR kat perak tempoh hari, ambo jadi MB ler.. sebab hambo ada degreee … ambo di minta ganti mangkuk ayun PKR tu..syukur pada Illahi

    Reply

  3. Puan Nik Amalina jangan la macam masuk bakul angkat sendiri. bini mana tak sayang lakinya, Si Noni bini Khairy Jamaluddin pun sayang jgk tapi dia tak bela laki dia secara terbuka gini. Ayahnga Puan Nik pun bukan takde silap dalam membuat keputusan dan bukan maasum.

    Reply

  4. Posted by Nicc0tynne09 on 29 November 2009 at 6:57 am

    Gua pun setuju!!

    Reply

  5. Posted by star seven on 29 November 2009 at 8:12 am

    ntah apa-apa tah, tak nak jadi soh chai.

    Reply

  6. Posted by jerieng on 30 November 2009 at 5:32 am

    bukan gambar nik amalina..

    Reply

  7. Posted by tak paham on 16 December 2009 at 1:58 pm

    tak paham ceritanya..
    nak salahkan siapa ni..

    Reply

  8. I sokong.. Sbgai ulama tdk sharusnya brbelit3 ktika brfakta.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: